Sunday, November 10, 2013

Anak Demam

Anak-anak demam. Lepas sorang baik, sorang lagi pulak demam. Berterusan hingga semua anak kena demam dan akhir sekali aku pulak yang demam. Hahaha… Badan letih n tak cukup tidur. Kebetulan hari Isnin, bangun pagi rasa sakit2 badan dan terus pergi klinik. Alhamdulillah dapat ‘MC’. Hari Selasa pulak public holiday sebab Deepavali. Jadinya, 2 hari lah rehat.

Sepanjang anak-anak demam, aku tidak bawa ke klinik. Cuma belikan ubat demam di farmasi dan berikan JuzQ30 sahaja. Pagi aku bagi minum JuzQ30 dulu. Koyakkan sacet, baca doa moga anak-anak aku sembuh dan terus minum. Mudah sahaja. Tak perlu bancuh-bancuh pun. Selepas 1 jam, baru bagi ubat demam. Sehari 3 hingga 4 sacet JuzQ30 aku bagi dan ubat demam setiap 6 jam. Alhamdulillah... hari 3 n ke 4 dah sihat dan ceria seperti sediakala. Kalau tak, sebelum ini mesti kena pergi klinik dan ambil antibiotik. Sekarang tidak perlu lagi. Hanya yakin paa makanan sunnah yang ada pada JuzQ30 dan juga ayat al_quran yang telah diterapikan bersama JuzQ30. Alhamdulillah dengan izinNYA, anak-anak dah sembuh dan ceria.


No comments: