Tuesday, June 5, 2012

Hobi Baru

Kalau dulu aku suka melancong sambil mencari fridge magnet, sekarang nie melancong sambil mencari pokok bunga. Heheheeee... Tapi melancong dlm negara jer lah. Kalo ke luar negara, camner pulak nak bawak balik pokok2 tu nanti. Kalo beli benih, blh lah bawak balik.

Aku mula minat menanam pokok bunga nie apabila b'kunjung ke rumah kawan. Rumah dia dikelilingi pokok2 bunga wangi dan dia sangat m'galakkn aku menanamnya. Dia kata sambil menanam, bunganya leh gak dibuat sedekah kpd mereka2 yg memerlukannya. Dari situ lh aku tanamkn minat utk tanam pokok bunga terutamanya pokok2 bunga yg wangi baunyerrr...

Antara koleksi terawal aku ialah bunga rose. Aku beli di Sg Buluh. 3 jenis aku beli n lagi satu blm kembang lagi bunganya. Sepokok berharga RM12. Aku terlalu baru dlm mengenali rose nie, sebab tu tak tau lagi apa namanya.



No comments: