Monday, June 15, 2009

Nureen... nureeeennnn...

Cuti sekolah dah berakhir... Hari nie bermula lah sekolah tuk penggal ke 2.

Bukannyer apaaaa... sajer nk citer pasal anak aku no. 2 nie. Macam2 hal dia nie. Cuti sekolah 2 minggu, homework punyer la banyak. Nak suh wat homework hari2, kesian la pulak. So, 2 or 3 hari sekali, aku baru suruh dia buat homework. Waktu siang, memanjang main ajerrr.... bila malam nak buat homework, mula lah mengantuk laaa... penat laaa... esok laaa... macam2 alasan di bagi nyerrr... at last, hari nie naik sekolah, ada setengah buku lagi lom buat. Tak tau laaaa apa cikgu dia cakap nanti.

Tapi aku tak kisah sgt sebb dia baru 4 thn. Biasa la umo 4 thn.... byk mainnn. Sabo ajer laaaa.....

Korang tgk nieee... Kalo bab makan, nak banyak ajerrr... bagi ckit2 tak cukup. Nak seketul yg paling beso pulak tuuuu....

Siap ckp, "I loves durian... arghhh... yummy... yummy..." Kelako bila tengok gelagak anak aku yang sorang nieee... Memang dia nie lain sikit laaa...

Tgk tuuu... tak pandang kiri kanan lagik. Sedap no dia makan. Mintak sikit pun tak dipedulikkannyaaaa....

Tadi Maghrib punya la byk makan durian. Bila lepas Isyak kul 9pm, suh wat homework kata penat. Baru nak suruh tulis huruf "F" dah mengamuk2. Geram gak aku. Suruh ayah dia temankan dia buat homework. Ayah dia leka sikit ajerrrr.... terus tertido si nureen nieee... Aku kuar bilik, mengucap panjanggggg.... Sabo ajer laaa...

Dh lena dah nie... sampai pencil pun terlepas dari tangan.
Kadang2 geram gak ngan ayah dia nie... Sibuk nak tengok tv ajerrr. Sampai budak tertido pun tak perasan. Macam mana nak siap homework tuuu... baru buat sikit, dah tertido. Kalo kejutkan, lagi mengamuk dia. Silap haribulan, 2 org adik dia yg dh tido tu pun leh terjaga.... Adoiiii.... nuren... nurennnn...

p/s : sorry, gambo kureng memuaskan sebb pakai handphone E66 amik gambo nieee...

No comments: