Wednesday, June 24, 2009

1st Day Morning...

20 n 21 June aku gie Kelong Acheh Resort kat Mersing. Company's Sports Club yang organize trip nie. Convoy 7 buah kereta drpd Jusco Tebrau 8 pagi menuju ke Jeti Pulau Acheh, Mersing. Kul 10.30 pagi berhenti rehat di Bandar Mersing. Aku n family singgah di sebuah restoran tuk breakfast. Pastu teruskan perjalanan lagik 15km tuk ke jeti Pulau Acheh.

Setibanya di jeti, kita org parking kereta ditempat yg telah disediakan. RM5 dikenakan tuk sebuah keta. Hubby sibuk check joran dia n kuarkan brg2 dari dlm keta.

Lepak jap kt tepi pantai seblm bergerak ke bot. Best nyerrr... angin kuat kat sini.

Adik aku, Aisyah, Pijot, Alia, Nana n Nurin.
Anak2 aku. Dari kiri, Nana, Nurin n Alia berposing di atas jeti.
Takkan anak ajer nak posing atas jeti, mama n ayah dia pun nak gakkkk... hahahaha...

Bot dah sampai.

Di dalam boat. Macam org2 indon ajer yg nak dihantar pulang. Hahahahaaa.... Lebih kurang 15min ajer tuk sampai ke Kelong Acheh tuuu...

Nie la Kelong Acheh tuuu... Aku sampai ajer dah ramai org kat atas sana tuuuu... Rupa2 nyer, full booked tuk sabtu n ahad nie. Pengalaman pertama ke kelong n bermalam di sini.

Check-in. Nie la bilik nyerrr... Tapi bukan bilik tapi dorm cam sekolah asrama ler pulak. Cop tilam sorang satu. Sonok gak tido cam nieee...

Pastu menikmati makan tengah hari. Nie la menu nyerrr... Sebb dah lapo n penat, ngap ajer laaaa.... Licin tau kita org kerjakannnn...



No comments: