Tuesday, March 24, 2009

Tart Class

Mengikuti kelas membuat 4 jenis tart pada hari Sabtu, 21/03/2009. Kelas di adakan di Bakery Shop Perling Indah di Taman Perling. Ramai jugak yg menghadiri kelas nie... lebih kurang 30 org. Kelam kabut aku drive nk ke kelas nie.... Maklum laaaa.... kt umah sibuk ngan bdk2. Pulak tu class start kul 2.00 ptg. Kul 2.30 aku sampai. Nasib baik tenaga pengajar tu blm mula wat tart. Kalo tk.... rugi gakkk....


4 jenis tart iaitu 1) Blueberry Cheese Tart 2) Portugese Egg Tart 3) Egg Tart 4) Coconut Tart dan bonus Fruit Tart. Seronok gak.... ada gak benda yg nk dibuat weekend nie. Sambil2 blajo wat tart nie, kita leh tambah kawan gakkk....

Tenaga pengajar... Azie. Terima kasih kerana memberikan ilmu serta tips2 tuk buat tart2 nie.



Nie adalah kulit tart. Tekan dengan tangan ajerrr.... Kalo dh biasa buat, laju ajer membuat nyerrr...




Ini adalah Egg Tart. Sedap tauuuu.... Maner nyer tak sedap, buat nie pakai Butter Anchor.



Nie Fruit Tartlets. Di atas nyer diletakkan buat strawberry, kiwi dan peach. Pastu, diatasnya disapu ngan gel pengilat.


Ini pula Blueberry Cheese Tart. Suka betul anak2 aku mkn tart nie. Alamat nyer, lepas nie kena buat laaaa....

Nie adalah Portugese Egg Tart. Buat nie susah sikit. Kulit nyer cam karipap lapis. Aku suka tart nie.... Kalo lalu kt season bakery, mesti singgah beli. So, sekrg dh pandai buat sendiri.

Portugese Egg Tart yg telah siap. Tak sabo nk NGAPPPP.....


Nie Coconut Tart. Sedap tauuuu.... Byk2 yg aku rasa, aku paling suka yg nieee sebab kelapa tu rangup. Tak sabo nk cuba buat sendiri.


Nie la hasil daripada mengikuti kelas membuat pelbagai jenis tart.


Antara kawan2 yg join class nie. Dari kanan Kak Gee (kakak ipar aku), Mona dan Aida.






No comments: