Friday, September 21, 2012

Day 2 : Kuching

Macam tak percaya.... Pukul 7am kami dah keluar rumah. Alhamdulillah, anak2 senang pulak nk bangun seawal 6am. Mereka kalau bab berjalan2 nie. Laju jerrr... Heheheheee...

Homestay n van Hiace

Sepinang Sari Cafe

Kami terus ke Restoran Pinang Sari di Satok menikmati mee kolok Hj Salleh. Memang sedap sampai aku mkn semangkuk setgh... hahahaaa... dh kenyang, kami terus ke Serikin. Perjalanan mengambil masa lebih kurg 1 jam utk sampai ke sana. Kami sampai kul 10.30am n kul 1.30pm kami b'tolak blk ke kuching.




Nureen marah sebb mee nie panjang sangat...

Cuaca memang panas dgn keadaan kt sana yg berdebu. Rasa letih melayan kerenah anak2 aku yg nak itu n nak ini. Sabar jer laaa... Bila mereka dah dapat apa yg mereka nak, barulah mereka diam n time aku pulak utk memilih itu n ini. Hahahaaaa...

Suasana di Serikin

Kami jln dari satu kedai ke satu kedai yg lain sampailh ke p'hujung jln. Kat hujung jln tu ada kedai makan. Kami lepak kejap kt situ sementara tunggu mak aku yg dh hilang entah ke mana ngan adik aku. Aku cuma beli tora bika cappuchino (RM5 utk 10 sachets), popia cheese (RM5 jer..), jajan ank2 aku, blouse (RM25), telekong (RM60) n tikar sarawak, buluh (RM150). Kat situ kena pandai tawar menawar. Sebb tu berjam2 kami kt situ. Selain tu aku beli buah kuini RM6/kg n salak RM5/kg. Manis2 semuanya. Berbaloi n memang berbaloi.... :)

Ada banyak statue dinasor.

On the way blk, kami singgah di Dinasour Garden, Wind Cave dan anak sungai utk mandi-manda. Satu pengalaman baru bg ank2 aku yg blm pernah msk ke dlm gua. Seronok betul dia org. Dpt tgk kelawar yg b'gantungan sana n sini. Dah penat2 n peluh2 jln kt dlm gua, kami meneruskn p'jlan hingga ke hujung jln. Di situ ada ank sungai. Boleh mandi-manda n airnyer sgt jernih. Lepak sini sampai kul 4++pm.

On the way ke Wind Cave

Keadaan di dalam Wind Cave, panas, bunyi2 kelawar n busuk cikit ngan bau tahi kelawar.

Mandi-manda

Air memang jernih n sejuk.

Semua org dh lapar n ada yg dh tertidur dlm perjlnan blk ke Kuching sebb kepenatan. Tanpa membuang masa, kami terus ke Topspot Seafood. Menikmati lunch + dinner di situ. Sekarang pukul 6pm. Kami order ikan jenahak masak stim halia, sup sayur campur, udang butter, lala (mcm buluh tuu...) goreng lada kering n sayur midin masak belacan. Sumer RM150. Murah tak??? Boleh laaa... Alhamdulillah kenyang sgt n kami terus blk ke homestay.

Gambar kat TopSpot aku tak ambil sebb dah penat n lapar sgt sehingga lupa nak ambil gambar. Hahahaa...

  

No comments: