Thursday, September 20, 2012

Day 1 : Kuching

Seawal jam 6am aku dh kejutkn anak2 utk bersiap2 seawal mungkin seblm kami ke airport Senai. Biasalah bdk2 byk kerenahnya terutamanya waktu pagi. Nak mandi lah, nak cari baju lah, nak sarapan lah n nak bawa toys dia lah n mcm2 laaa... Jadi ribut cikit pagi tu.

Pagi nie bekpes lontong kuah bersama ayam rendang. Aku mengajak emak n adik2 bekpas bersama kami sekali. Aku suruh anak2 mkn byk cikit sebb nanti kul 2pm baru kami sampai di Kuching. Aku mkn ala kadar sebb penat semlm berkemas n msk rendang tk hilang lg. Tapi sgt puas hati la sebb dpt sediakn sarapan utk semua rombongan kami 10 org tu.

Airport Kuching

Dari JB jam 12.25pm dan sampai Kuching jam 1.50pm. Kami sewa van hiace (RM250/day) dan terus di bawa ke homestay (RM250/nite). Homestay nie dekat dgn kompleks sukan yg kaler oren tu. Letak semua beg2 dan terus menikmati nasi beriani di Restoran Bukhari, Satok. Time ni kul 3pm. Hubie jumpa kwn lama dia kt situ, borak2 sampai ank2 sumer dh b'tempiaran... hahahaaa... Dah kenyang, kami terus ke Little India n Waterfront. Naik sampan ke seberang utk menikmati kek lapis pulak... time ni kul 6++pm.

Restoran Bukhari

Pilih, jgn tak pilih souvenier dari Kuching.


 Tunggu bot utk ke seberang. RM0.50/person. Anak2 aku suka sgt naik sampan ni.

Di hadapan Kedai Kek Lapis Mira

Mula2 gi Mira Kek Lapis, pastu Dayang Salhah n Zaharah. Abis sumer aku cuba n aku rasa Mira lg sedap. Beli 5 ketul ajerrr... tapi seketul ank aku dh mkn semasa di homestay. Anak aku paling suka Kek Lapis Awan Nano. Rasanya memg sedap. Tester dlm bekas tu, ank aku jer yg abiskan... hahahaaa... nasib lh tuan kedai.

                                    
Rasa, rasa, jgn tak rasa. Semuanyer sedap2 belaka.

 Beli jugak lah ole2 kek lapis Sarawak.
 
Jalan-jalan lagi ke kedai kek lapis yang lain.

Penat gk b'jln2 kt seberang tu. Pastu lepak kt kedai batu (foodcourt) sambil menikmati sotong giling, mee kolok, meehoon sup, nasi ayam dan ber'tin2' air minuman karbonat. Semua org dah penat dan dahaga tahap gaban... hahahaaa...

Pukul 9pm kami semua blk ke homestay.
 
 

No comments: