Monday, October 18, 2010

Kelas Tafsir Al-Quran

Hahahaaaa...
Itu lah yg b'laku lepas ajer kelas tu tamat. Kelako ader, bengang ader, sedih ader n mcm2 laaaa... Hanya tuhan ajer tahu.

Semalam lepas solat subuh, first time aku attend Kelas Tafsir Al-Quran di Masjid Al-Jawahir. Rasa seronok n tak sabar pun ader. Maklum laaa, first time, tentulah excited. Hahahahaaaa...

Masuk kelas seperti biasa. Aku dok belakang sekali. Lelaki 10 org gitew n pompuan 4 org ajerrr. Guru yg mengajar adalah Ustaz aper entah nama dia... Sabo jer la... Nama pun tk tauuu...

Mula2 baca ramai2. Ustaz baca, kita org ikut. Okey la tuuuu... Pastu Ust terang ckit2 makna n hukum tajwid. Bila dia dh abis terangkn, tetiba dia suruh baca. Sorang baca setgh page ajerrr... Masa tu aku okey lagi.

Sebb aku ada tanya Mas. Kena baca sorang2 kerr. Dia kata tak. Baca ramai2. So, okey laaa. Aku mesti agak pompuan tk perlu baca. Memandgkn suara adalah aurat pompuan. Tetiba, kak Siti dengan selambanyer pun baca. Ahhhhh... sudah. Mula lah badan aku seram sejuk. Maklum lah, aku maner pernah baca Al-Quran di khalayak ramai lebih2 lg bila ada org lelaki. Tak tentu arah jadinya badan aku nie... Hahahaaaa...

Bila sampai giliran aku.... Aku pun mula baca. 3x ulang perkataan p'tama, baru leh jalan hingga abis ayat p'tama. Ayat kedua, menggeletar suara aku. Gagap n gigil pun aderrr.... Adoiii. Pe kena ngan diri aku nie. Peluh2 sejuk mula mengalir. Nk abis kn setgh page pun aku rasakn setahun.

Org lain baca setgh page. Bila giliran aku, Aku kena baca 1 page. Adoiiii.... terus rasa nk demam diri aku nie. Nak tak nak, kena lah abiskan. Alhamdulillah, abis jugak aku baca dlm keadaan yg tk tentu arah.

Abis jer kelas, aku terus kuar. Tanpa toleh kiri n kanan, terus ajer msk kereta. Hahaha... kelako pun aderrr. Nielah pengalaman aku baca Al-Quran di dlm kelas yg t'dpt org lelaki n pompuan. Memg tk pernah b'laku. Pengalaman yg tdk dpt dilupakannnn....

No comments: