Tuesday, October 19, 2010

Kelas Ngaji

Hari pertama masuk kelas nie iaitu semlm lepas solat Isyak kat Masjid Al-Jawahir. Gurunyer ialah Imam Rusdi aka adik imam. Dihadiri oleh 6 lelaki n 2 pompuan. Seperti biasa aku dok belakg sekali. Dulu2 masa kt sekolah pun memg suka dok belakang. Dah tua pun cam tu gakkk... hehehe.. Ish3x, dh tua ker aku nie???. Tapi hati tetap muda sentiasa... Hahahaaa... Masuk bakul angkat sendiri.

Kelas tu kena ngaji sorang2. Kali nie aku leh control diri aku. Perasaan gemuruh tu hanya 30% ajerrr. Syukur alhamdulillah, aku leh baca dengan baik. Lepas sorg2 baca, barulah Ustaz ajar tajwid bab "wakaf" (tempat berhenti bacaan).

Maaf lah kat sini susah ckit nk citer bab "wakaf" nie. Maklumlah bahasa arab kena tulis pakai tulisan jawi baru paham. Kalo korang nak tau jugak, pergi lah ke mana2 book store n cari buku tajwid. InsyaAllah jumpa punyerrr....

No comments: