Wednesday, February 18, 2009

Ho Chi Min, Vietnam

Aku nyer 1st oversea trip tuk thn nieee.... ke Ho Chi Min, Vietnam. Gie ngan my lovely husband ajer on 13 - 16 Feb 2009. Memang aku plan gie berdua coz nk rehat sambil menerokai kota HCM nieee... :)

Bertolak dari LCCT kul 7.25am n sampai ke HCMC kul 8.55am local time. Perjalanan mengambil masa 1 jam setengah ajerrrr... Sebelum boarding, aku b/fast kt LCCT. Aku makan teh n sandwich n hubby makan nasi lemak n teh. Ok lahhh... tuk menahan perut seblm sampai ke HCMC. Punya lah ramai org kt LCCT tuuu mengalahkn naik MAS.

Sampai di HCMC... cuaca redup ajerrr. Tak panas... terus ambil teksi ke hotel. Aku stayed kt Hotel Hoang Gia Huy. Tambang teksi USD10. Hotel tu 5min ajer ke Ben Thant Market. Pasar Malam pulak, depan pintu hotel ajerrrr... Aku amik deluxe room USD40 per nite (room with window). Sampai hotel kul 10.30am ..... terus check-in.

Okey laaaa... at least ader gak tempat nak golek2.




Nie lah pemandangan bilik aku tuuu... Okey takkk???







Motor nie parking di hadapan hotel aku n dihujung jalan adalah Ben Thant Market. Dekat ajerr 5min jalan kaki...




Nie lah Ben Thant Market yg menjadi pujaan ramai wanita termsk lah akuuu...





Lepak2 jap kt bilik... then kul 12.30t/hari... aku kuar hotel cari restoran halal. Aku gie Restoran Hj Sulayman. Aku naik moto ke sana dgn byran VND10K sorang. Jauh gak dari hotel... ><>

Nasi Goreng Seafood





Mango Jus








Lepas makan, solat zohor n asar sekali. Aku wat solat jamak.









Lepas solat, amik moto gie ke Ben Thant Market. Jalan2 ajerrr... Survey2 hega, mahal gakkkk.... cuma beli fridge magnet VND7,000 satu. Antara benda2 yg aku sempat jeling ajer on first day aku sampai...masa tu tk soping lagi... tgk2 ajerr..








nie kain cottan tuk wat kemeja. kita leh tempah n siap dlm masa 1 hari ajerr. mcm2 cottan ader... sumer imported dlm luar negara. bila convert2 blk ngan RM, lebih baik beli kt sini ajerr. tapi... tgk color dia memg terpegun lahhh... n nasib baik tk t'goda.






bermcm jenis topi aderrr... topi cam puteri diana pakai pun aderrrtopi cam camelia pun aderrr.... topi tuk bdk2 memg cantek sgtttt...


beraneka jenis kacang, kepek, asam, sweets aderrr...tapi aku tak beli punnnn. masih was2 lagiii...









Pinggan mangkuk pun byk kt sana... kalah metrojaya n langkawi. kaca ada... melamin ada... kristal ada... perhiasan ada...tapi masalah nyerrr.... nk bawa balik tk leh coz berat sgt. so, leh tgk n pegang2 ajer laaaa....








nie handbag...mcm2 aderr... LV, Gucci, Coach, LG, D&G n byk lagi laaaa....leh jadi gilerrr... dok belek2 ajer dah sejam pastu dok tawar2 ajer dh sejam.nasib baik laki aku belek2 wallet n belt then aku pun belek2 handbag.







Cuci2 mata ngan handicraft dia owangggg...




Pastuuu... kul 5pm balik hotel then rehat sampai esok pagiiiii... membuta lahhh coz semlman aku tk tidooo....






No comments: