Wednesday, July 18, 2012

Selamat Datang Ramadhan 1433

Ramadhan semakin menghampiri. Bahangnya amat terasa bagi mereka yang sangat merindui kedatangannya. Kerinduan tu amat sukar untuk diungkapkan dengan kata2. "Ya Allah, berkatilah aku di bulan Rejab dan Syaaban serta panjangkanlah umurku sehingga ke bulan Ramadhan." Amin...


Tanpa disedari, tinggal 2 hari ajer lagi bakal kita menyambut Ramadhan. Ramadhan adalah bulan mulia dan terlalu banyak rahmat yg ada padanya. Dugaannya adalah lapar dan dahaga yang harus diharungi di samping cuaca yang tidak menentu sekarang ini, panas n hujan.

Kadang2 aku terpikir. Bagaimana dengan mereka yang benar2 susah di luar sana menyambut Ramadhan. Tiada wang ringgit untuk dibelanjakan dan keperluan diri tidak terurus. Rasa sedih hingga mengalirkan airmata mengenangkn mereka2 yg susah terutamanya di negara2 Islam yang sedang bergolak. Moga mereka tabah menghadapi Ramadhan ini.

Syukur Alhamdulillah. Masih bernafas di bumi ini dengan rezeki yang dianugerahiNYA, sihat tubuh badan dan hidup aman bahagia. Maka apa lagi yang kita perlukan??? Melainkan mengikut segala perintah Allah SWT yang telah ditetapkan ke atas kita.

Jom persiapkan diri kita untuk menyambut kedatangan Ramadhan ini... Salam Ramadhan untuk semua... :)  

1 comment:

Naqies said...

Assalammualaikum, Salam Ramadan... ada award untuk mu, sila2 laa claim