Monday, April 11, 2011

Day 1 : Guangzhou... Here I Come

Trip yg ditunggu2 sejak thn lepas iaitu ke Guangzhou. Korang tau2 jer laaa... Booking tiket thn lepas n thn nie baru leh pergi. Alhamdulillah, akhirnya dpt jugak aku jejakkn kaki ke GZ n blk semula ke M'sia dgn selamat. Aku gie 25-29 March 2011. Perjlnnan selama 4 jam memg menyeksakn. Nie lh yg buat aku boring dok lama2 dlm flight. Adoiii.. keras aku dibuatnya ngan keadaan seat yg kecik n sandar yg tegak 90 darjah. Hahahaaa.... Nasib laaaa... nak murah, kena lh cam nie. Huhuhuuu... Kita org gie ber6. Sampai GZ kul 1.30am. Cuaca sejuk 16 darjah. Dari airport ambil bas (16 yuan sorang) n berhenti pada satu stesen bas. Dari situ kami ambil teksi untuk ke hotel (9 yuan per teksi). Kami dok di Clivia Hotel. Dekat ngan stesen GZ Metro. Hg bilik 160 yuan, kami sharing 4 org. Bilik ok tapi tilam dia keras ckit laaa... Hahahaa... Pada aku okey laa... Janji leh tido. Hari pertama... Pagi nie sejuk sekali 16 darjah. Pagi2 dh kuar cari sarapan.

Siap bawak troli tuk shopping.

Jalan2 cari tempat tuk breakfast.
Menunggu depa wat mee. Mee tu di buat sendiri tau. Manually lagik. Kemudian di celur n terus dihidangkan. Terkhayal sekejap tgk kepakaran depa wat mee dgn cepat n cantik jer hasilnya.


Nie lah mee tuu... Mee sup. Makan panas2. Punyer lh byk. Sedapnyerrr......



No comments: