Tuesday, April 6, 2010

Setahun berlalu...

Al-Fatiha buat abah yg tersayang... Tanggal 03/04/2010, telah genap setahun abah pergi meninggalkan kami. Begitu cepat masa berlalu.

Betapa aku sayang pada abah... sesekali rindu datang bertandang . Kenangan bersama abah tidak pernah aku lupakan. Setiap kali balik ke kg, aku mesti singgah di kubur abah bersama dengan anak2ku. Di depan pusaranya... aku sedekahkan Fatiha dan anak2ku mengikut sama membacanya. Tanpa di sangka2, air mata jernih jatuh ke bumi. Itulah tanda kurindu pada arwah abah.

Anak2ku bertanya.. "Kenapa mama menangis?". Sambil memeluk anak2ku, aku katakn "Mama rindu pada abah... ". Anakku menjawab "Abah ada kat dalam...". Lagi sedih aku dibuatnyerrr....

Aku bersihkan kubur abah. Anak2 aku pun turut bersihkan sama. Aku siramkan air bersama bunga ke pusara abah sambil berdoa "moga kubur abah setenang n sesejuk air ini dan wangi semerbak bak bunga ini..., diluaskan dan diterangi nur di dalamnya... amin".

Terubat kerinduanku pada abah. Moga roh abah ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman. Abahku sayang Hj. Ali Bin Hj. Arshad.

Arwah abah bersama anak2ku... Jan 2008.

No comments: